Gyorskajateszt Moszkvában

2016. szeptember 29. - fya

A címet olvasva jogos a kérdés: mit keresek én gyorsetetőkben, pláne Moszkvában, ami ezer meg ezer helyet kínál minőségi étkezésre. Való igaz, általában hangsúlyt fektetek a helyi specialitások felderítésére, ellenben mégis a világ egyik legtöbb látnivalójával teli városáról van szó, csak ne együk el azt a kevés időt ami van rá. Ennek fényében elsősorban a közelemben lévő Metropolis pláza adta a kínálatot a belváros szélén. Mármint a belvárost itt úgy kell érteni, hogy egy Budapest méretű terület Rákosrendezőtől Nagytétényig, utána meg jön a klasszik alvónegyed. Csak a városon belül két autópálya körgyűrű fut.

A helyi etetőktől az általunk jól ismert láncokig megtalálható itt minden, de legalább ezen a szinten próbáljon ki az ember valami helyit. Választásom így esett az első ránézésre a prémium kategória felé húzó Shake Shack nevű egységre. A szokásos etetőplacctól jól elkülönülten és elegáns környezettel, s bár tálcás önkiszolgáló volt ez is, gondosabb helynek tűnt, ahol még arra is felhívták a figyelmet, hogy a kedves vendég ellenkező kérése hiányában a burgereket well done-ra sütik (bár ez akár gyanút is kelthetett volna).

moszkva_1608_01.jpg

moszkva_1608_02.jpg

Először is próbáltam kérni angol nyelvű étlapot, mert kiírva itt sehol semmi sincs általam érthető nyelveken, még szerencse hogy a cirill ábécét legalább már le tudom betűzni. Nem volt gond, angolul is beszéltek, ami itt komoly kiváltság, még a fiataloknál és az igen frekventált helyeken dolgozóknál sem jellemző. A helyiek legtöbbször barátsággal és mosollyal fogadják a külföldi vendéget, de hiába látják hogy még olvasni sem nagyon tud, folyékony orosszal nyomják a választ, a legkevésbé sem törekedve rá hogy legalább lassan és egyszerűen fogalmazva, hovatovább nemzetközi szavakat használva kommunikáljanak. Egyszerűen nincsenek hozzászokva a külföldihez, pláne ahhoz aki nem orosz vagy valamilyen szláv nyelvterületről jön.

Rendeltem egy Sak-Burgert és egy shake-et. Nem olcsó, a burger és a shake átszámítva 2.100 forint. Összehasonlításképp szemben egy Whopper kevesebb mint 700. Illő alázattal meg is kérdezték, hogy akkor ugye a well done megfelel, és adtak egy Pesten a Vapianoból már ismert zizegőt, hogy majd jelzik ha elkészült a burgerem, mert azt természetesen frissen sütik. Íme.

moszkva_1608_03.jpg

Nem, nem a tálca és a shake ilyen nagy. Egy pillanatra megfordult a fejemben hogy szőrmentén felidézem az Összeomlás című film legendás jelenetét, amiben Michael Douglas szembesíti egy gyorsétterem személyzetét a képen és a tálcán látható burgerek közti különbséggel. Viszont körbenézve, itt sehol egy fotó, szóval csalódásomat csak és kizárólag magamnak köszönhetem.

osszeomlas_1609.gif

Ízre a burger valamivel rosszabb volt, mint amilyennek a kép alapján tűnik, és az állaga is olyan, hogy az ember evés közben folyton egy mekis sajtburger iránt sóvárog. A ház spéci szósza is legalább egy fél grammot nyomhatott benne, szóval igyekeztem inkább a teljesen átlagos shake-re koncentrálni. Utóbb egyébként megtudtam, hogy a Shake Shack egyáltalán nem helyi, sőt jelenleg az egyik legmenőbb, kifejezetten színvonalas hely nyugaton. Akkor viszont a franchise kontrollal nem stimmel valami, de nagyon.

Másnap már egy helyben is népszerű láncot, a Teremok-ot látogatom meg, ami itt nagyjából úgy van hirdetve minden pláza falán, mint nálunk a legismertebb gyorséttermek. Annál is inkább orosz lehet, mivel az étlapon többek között kása és borscsleves van, a logó pedig egy barátságos matrjoska-baba.

moszkva_1608_04.jpg

Angolul itt már egy szót sem beszéltek, de szerencsére a pult alatt lapult angol étlap, így nem csak találomra rendeltem egy gombalevest és egy sonkás-sajtos palacsintát. Eredetileg a kásával szemeztem, de azt szerencsére pont előttem rendelt valaki, és látván az ételt, de főleg az adagot, valahogy elmúlt a szerelem. Itt már csak 1.300 forintnyi kellett leperkálnom, ami mondjuk még mindig harmadával több mint amennyiért az ugyanilyen tartalmú ebéd menüt hirdetik plusz üdítővel, de ezt kézzel-lábbal már tényleg nem volt kedvem megreklamálni.

moszkva_1608_05.jpg

A minőség itt sem volt jobb, de ennyiért erre mondjuk számítani is lehetett. A leves kimondottan tűrhető, ezen a szinten figyelmes megoldás hogy kis kenyértésztát is adtak mellé papírzacskóba csomagolva. A palacsinta természetesen kívül-belül is az erősen felejthető kategóriát hozta (nevezzük rossznak), gépsonka és mezei trappista vékony és már-már zavaróan olajos tésztában.

Talán nem csoda ha estére nagyobb bizalmam volt az amerikai konyhában, sőt a Sztálin-barokk felhőkarcolónak épült Külügyminisztérium tövében különös báját éreztem annak, hogy egy Big Macet elmajszoljak. Ez legalább minden fronton olyan volt, amilyen idehaza is, azzal a különbséggel, hogy ott sehol sincs menü, a szendvicset, krumplit és kólát külön-külön kell megvenni, majonézt pedig egyáltalán nem tartanak. 1.200 forintért ellenben így sem drága.

moszkva_1608_06.jpg

Az utolsó napon adtam még egy esélyt a helyi kínálatnak, nem is bántam meg. A Franklin's Burgerben komoly nyelvi problémáim voltak, mert itt az angol nyelvű étlapra határozottan ingatták a fejüket. Fogalmam sem lévén hogy mi a konkrét kínálat kértem egy Frankburgert, ami nevéből kiindulva legalább biztosan valami házi specialitás. Azt pedig legalább meg tudtuk valahogy beszélni, hogy a hús enyhén legyen fűszeres.

moszkva_1608_07.jpg

A burgert itt is frissen sütik. Nem csalódtam, 1.200 forintért egy kifejezetten kiadós és átlag feletti minőségű ételt szervíroztak. A zsemle mondjuk nagyon is iparinak (és száraznak) hatott, de a hús rendben, ami a fűszerrel ráadásul kapott egy jótékony pljeskavicás beütést. Zöldségek is értelmezhető mennyiségben, szószok is ott vannak. A krumpli szintén rendben, nem tocsog a zsírban és nem fagyasztott rósejmli. Elájulva ettől sem voltam, de ezért az összegért, pláne a versenytársak tükrében nagyon is korrekt deal.

moszkva_1608_08.jpg

moszkva_1608_09.jpg

Az utolsó vacsorát már szállodai magányomban töltöttem el. A sarki közértben sokáig szemeztem egy nagy üveg kaviárral, ami valamilyen alapkategóriás lehetett, de így is vonzóan nézett ki, hát még a kb. 800 forintos árával, amiért idehaza talán ha egy feleakkorát adnak. Megenni viszont max a felét sikerült volna, azt pedig még az ára tudatában is pofátlanságnak éreztem, ha egy fél üveg orosz kaviárt csak úgy kihajítok a szemétbe. Így egy antarktiszi krill-konzervet vettem végül, amiről fogalmam sem volt hogy micsoda, azóta megtudtam hogy valami kisrákféle. Az intenzív ízével és a hozzá körített tejszínes szósszal kimondottan jó volt, sőt megkockáztatom a legjobb amit ittlétem során ettem, pláne 500 forintért. Plusz az abonetthez is egész jól passzolt amit kenyér hiányában venni tudtam hozzá (az lett volna az igazi, orosz kaviár abonettel).

moszkva_1608_10.jpg

Ha legközelebb netán Moszkvában jártok, és gyorsan akartok enni, akkor tehát nincs mese, hagyjátok a plázaetetőket, és nyomás be a közértbe a filléres kaviárért!

A bejegyzés trackback címe:

https://vizum.blog.hu/api/trackback/id/tr7511753403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása